راهنمای انتخاب شامپوی مناسب

راهنمای انتخاب شامپوی مناسب

راهنمای انتخاب شامپوی مناسب

برای داشتن موهای زیبا، لازم است مراقبت روزانه را از موهای سالم خودتان به صورت روزانه داشته باشید. اگر موهای شما ضعیف میباشد ، برنامه مراقبت از موی شما باید دقیقتر باشد. اما وقتی ما در مورد مراقبت از مو صحبت می کنیم ، شما نباید از شامپوی رقیق شده با آب استفاده کنید، همیشه باید یک محصول با کیفیت و خوب برای شستن موهایتان انتخاب کنید، که بعضی موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند .

شستشوی موها در آرایشگری زنانه انقدر مهم میباشد که یک رشته فنی حرفه ای جداگانه برای آموزش شستشوی موی سر با کد استاندارد 514120570010031 ثبت شده است و آرایشگران میتوانند بعد از گذراندن این دوره مدرک فنی حرفه ای مختص شستن موی سر را دریافت کنند .

انواع شامپوها با مارک های مختلف وجود دارد ولی شما باید بهترین انتخاب را بکنید که کدام شامپو برای موهای شما مناسب است .اگر شامپوی انتخابی نتایج خوبی نداشته باشد کاری که باید انجام دهید این است که در اسرع وقت شامپویتان را عوض کنید و یک شامپوی دیگری را امتحان کنید.

راهنمای شامپوهای مناسب برای موهای چرب

موهای چرب همیشه برای کنترل سطح گریس باید از شامپوی مناسبی استفاده کنند. اگر جزء افرادی هستید که هر روز موهای خود را می شویید، بهتر است به مدت 4 روز از شامپو ضد چربی و بقیه روزها شامپو موی معمولی استفاده کنید. به این ترتیب از خشک شدن بیش از حد موهای خود جلوگیری خواهید کرد. همچنین ، باید از شستن موها با آب داغ پرهیز کرد. این ممکن است باعث افزایش چربی مو شود. در این حالت ، همیشه باید در شستن موهای خود از آب ولرم استفاده کنید.

راهنمای شامپوهای مناسب برای موهای معمولی

در صورتی که از موهای صاف و بدون حجم رنج می برید، باید از شامپوهایی که قدرت و حجم دهندگی مو را تأمین می کنند استفاده کنید. شامپوهایی حاوی روغن آرگان میتوانند جایگزین خوبی برای شامپوهای معمولی باشند. ضمنا باید از سشوار برای موهای خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید ، باعث می شوید که حجم موهای شما حتی کمتر شود ، که مطمئناً به نتیجه دلخواه خود نمیرسید.

شامپوهای مناسب برای موهای معمولی مجعد یا فرفری

اگر موهای مجعد یا فرفری را دارید ، بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید خرید یک شامپو با تغذیه بالا است.این نوع موها برای داشتن استایل زیبا به آبرسانی کافی احتیاج دارند. در بازار می توانید انواع شامپو برای این نوع موها پیدا کنید. فراموش نکنید که اگر موهای فرفری شما حجیم است ، به هیچ وجه نباید از محصولاتی استفاده کنید که حجم بیشتری به موهای شما بدهند .

 شامپو برای موهای خشک ، آسیب دیده یا رنگ شده

اگر موهای خشک است یا از موهای رنگ شده را تجربه می کنید ، همیشه باید از شامپو هایی استفاده کنید تا به موهای شما استحکام لازم را بدهند و تا درخشش موهای شما ادامه داشته باشد. یکی از عوامل مهم در ایجاد خشکی مو تغذیه‌ی فرد است .رژیم‌های غذایی که در آن ها استفاده از چربی‌های مفید و مواد غنی و مغذی هم چون لبنیات،حبوبات،گوشت و …. کمتر از میزان مورد نیاز برای بدن است، موجب خشکی و آسیب دیدگی موها خواهد شد. هم چنین استفاده از وسایلی هم چون سشوار و اتوی مو به علت دمای بالایی که ایجاد می‌کنند، اگر مداوم و مستمر باشد سبب خشکی و آسیب دیدگی تارهای مو خواهد شد.یکی دیگر از عوامل خشکی و آسیب دیدگی موها استفاده‌ی زیاد و نادرست از دکلره و رنگ موهاست که گاهی حتی موجب سوختگی تارهای مو می شوند و اثرات جبران ناپذیری روی موها خواهند گذاشت. شستن بیش از حد موها با شامپو و هم چنین استفاده از شامپوهای نامناسب می تواند یکی دیگر از علل خشکی و آسیب دیدگی موها باشد.

شامپو‌های محافظ رنگ مو در کنار محافظت از رنگ مو و به حداقل رساندن میزان از بین رفتن رنگدانه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهند.شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده معمولا مولکول‌های پاک کننده کمتری دارند، همچنین پس از استفاده یک لایه محافظ بر روی مویتان قرار می‌گیرد که نه تنها از رنگ مو محافظت می‌کنند بلکه با صاف و نرم تر کردن مو احتمال دچار شدن به بقیه آسیب‌های احتمالی را نیز کاهش می‌دهد.

راهنمای انتخاب شامپو مناسب موهای چرب ، راهنمای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع موها ، راهنمای شامپو مناسب موهای خشک و مجعد ، شامپو مناسب موهای خشک و مجعد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *